LoveYourBelly

Négy hónapja szültem, és még mindig különösen gyengének éreztem magam. Az talán belefért pár hónappal a szülés után, hogy kidomborodott a hasam, de nehezen ment felülni, felállni a kanapéról, egyáltalán tartani magam, gyakran fájt a hátam és a derekam. Nem lepődtem meg, amikor megnézettem a hasizmaim, és kiderült, hogy a terhességi szétnyílás megmaradt, hiszen huszonkettő kilót híztam a kilenc hónap alatt és óriási hasam volt. Éppen négy hónapos lett Kolos, amikor elmentem a LoveYourBelly tanfolyamra Bagyinka Tímeához a Jama mozgásstúdióba.
Ritkán esik meg, hogy emberek egy rövidke párbeszéd után megfognak, de Timi személye ilyen volt. A Womanity Fesztiválon találkoztunk először, és ott vizsgálta meg a hasizmaim. Aztán kicsit utána néztem és kiderült róla, hogy sportrekreációs oktató, pilates, hatha yoga és vinyasa flow yoga oktató ( ennek külön megörültem), és a LoveYourBelly hasizomfejlesztő – és regeneráló tréninget ő dolgozta ki. Szerencsére szombaton is tart tanfolyamokat, szerencsétlenségre egy hónapra előre minden időpont foglalt volt, de április első (bolondjaként) napján bejutottam hozzá.  Arra számítottam, hogy a mozgásstúdió tele lesz LoveYourBelly plakáttal, felirattal, ahol tudok egy szuper kezdőképet csinálni a bejegyzéshez, de semmi ilyesmit nem láttam. Egy egyszerű, belvárosi épület harmadik emeletén található a szintén semmi külcsínt nem tűrő, ámde éppen ettől otthonos mozgásstúdió. Legnagyobb meglepetésemre Timi megismert, a blog nevéből is emlékezett a Menya részére 🙂 . Volt egy olyan érzésem, hogy a nő olyan koncentrált, hogy mindenkit megismer, akivel már egyszer találkozott. Roppant karizmatikus emberre akadtam benne. A testtartása is ezt sugallta. Annyira egyenes volt a háta, mint Kolosnak, korábban felnőttnek ilyet nem láttam. Minden szava jelentéssel bír. Nincs mellébeszélés, önreklàmozàs. Egyenes és kemény, mint amilyen hasizmot szeretnèk. A tèma, vagyis a szétnyílt hasizom probléma is éppen ilyen kemény dolog. Megtudtam, hogy 10-15 éve elterjedt problémáról van szó. A gyakoriság oka, hogy napjainkban későbbi életkorban szülünk (én 35 évesen), és hogy a babák nagyobbak, mint korábban. Főleg a kismamáknál alakul úgy, hogy szülés után rés marad a hasizmaik között, azaz kialakul a rectus diastasis. Mit is jelent mindez? Az egyenes hasizom két oldalát középen, a köldök vonalában függőleges irányban egy erős kötőszöveti rost, az úgynevezett linea alba fogja össze. Ez a rugalmas kötőszövet a várandósság alatt együtt tágul a hassal, viszont gyakran előfordul, hogy nem bírja tovább a terhelést és szétnyílik. Az esztétikai problémán kívül az egészségre is nagyon káros hatása van a szétnyílt hasizomnak. Kimutatható, hogy a szétnyílt hasizmú nők legalább 90%-nak gerincsérve lesz rövidebb vagy hosszabb időn belül. Ami engem elszomorít, hogy SOSEM GYÓGYUL MEG, a kötőszövet nem fog már változni, hanem az izom megerősìtèse bezàrja minimum egy ujjnyira a rést. A másik rossz hír az volt, hogy egy következő terhessègnèl tovàbb fog nőni a szétnyílás hosszúsága (na nem mintha én terveznék olyat, csak rossz hír lehet annak, aki igen:-) ) Sportolóknàl is kialakulhat, szóval téves azt hinni, hogy ha terhesség előtt sokat hasizmoztunk, akkor nem ér el minket ez a probléma. Az is tévhit, hogy idővel elmúlik magától. Nem múlik el! Az vigasztalt, hogy a három órás tanfolyamon nem csupán egy gyakorlatsort tanultunk meg, hanem egy (hasbarát) technikát, amit ha elsajàtìtok, akkor bàrmilyen mozgàsformàt vègezhetek. Végre nem kell kihagynom a jógavideókból a hasizmos részt! 90%-át végezhetem a már ismert gyakorlatoknak, csupán oda kell figyelnem a technikára és a légzésre. A tanfolyam elején Timi mindenki hasát megvizsgálta, majd a szétnyílás hossza szerint kategóriák betűjelei íródtak a papírunkra. Az én hasam hat centi hosszú és kétujjnyi széles szétnyílással a nagy többségbe tartozott, C kategóriába került. A tanfolyam a C kategóriás jogosítványomhoz útvonalat mutatott, amerre elindulhatok, ha meg szeretnék erősödni. Nem csak hasizmot regeneráló, hanem az egèsz törzset erősìtő gyakorlatokat végeztünk. Először a helyes testtartàst sajátítottunk el. Megtanultam hogyan kell tartani magam állás, járás, futás, Kolos emelgetése közben. Aztán hogy hogyan kell helyesen lefeküdni, felkelni, jàrni,  hasizomgyakorlatot vègezni. Ezután jött az erősítő gyakorlatsor. Állati nehéz gyakorlatok, senkit sem akarok àltatni. Pont azok a fajták, amiket régen a tornavideóknál fèlgőzzel csináltam meg, vagy kihagytam. Heti ötször fél órát javasolt gyakorolni, mellé ajánlott három  nap kardió, napi minimum ötszöri, megfelelő étkezés.  A tanfolyam végén a helyes táplálkozásról (fogyókúra nélküli, egészséges) esett szó. Legalább abban nem volt túl sok új, hasonló elveket hallottam az egészséges táplálkozásról, mint amiket jó ideje követek. Másnap neki is álltam itthon a tornának. Baromi nehéz volt!

Félúton volt egy ingerem, hogy inkább sírok, feladom és elkönyvelem magam örökre gyengének és petyhüdtnek.

– Sírni csak a győzteseknek szabad! Most csak előre tessék tekinteni! – hallottam újra a mondatokat, amivel véget ért a tanfolyam.

Értelmet nyertek számomra a mondatok. Azt hiszem azt jelenti, hogy amikor a tükörben meglàtom a plötyi hasam és hàtam, a megereszkedett bőröm, akkor egyben egy feszes lehetősèget làtok benne! Minden esèlyem megvan arra, hogy megcsináljam. Akarom, kitartok, és most màr biztonsàgos gyakorlatsorom is van hozzá! E-mailben több, mint hetvenkét oldalas leírást kaptam a tanfolyam anyagáról. Tartalmazza az edzésnaplót, amiben hetente javasolt feljegyezni a testsúlyt és a haskörfogat méretét centiméterben. Fotó elölről, hátulról és oldalról. Tizenkét hét! Eddig kell kitartani, hogy változás legyen. Hétfőn kezdtem. Kitartok! Kitartok? Igyekszem és ha sikerül, beszámolok róla képekkel! 
Ha érdekel a tanfolyam, akkor itt tudsz utána nézni, bejelentkezni.
Ha tetszett az írásom, és kíváncsi vagy a tizenkét hét utáni beszámolóra, kövesd a Menyaszörp blogom a Facebookon is, hogy biztosan értesülj a bejegyzésről. Az odavezető utat képekben Instagramon is tudod követni!

 

1Pingbacks & Trackbacks on LoveYourBelly

  1. […] rövid kis híradás a mozgolódásaimról. Négy hete csinálom a LoveYourBelly tanfolyamon tanult has-és törzsizom-erősítést. Vagyis letelt az idő egyharmada. Azóta két kilót fogytam a […]

Leave a Reply